De vrijwilligers van Museum Nagele, William Vercraeye uit Emmeloord De vrijwilligers van Museum Nagele, William Vercraeye uit Emmeloord en boswachter Harco Bergman van het Kuinderbos zijn door het Prins Bernhard Cultuurfonds genomineerd voor de Lelyprijs 2018.

De Lelyprijs bestaat uit een bedrag van 2500 euro te besteden aan cultuur of natuur. Verder krijgt de winnaar een kunstwerk van Siemen Bolhuis. Uit de aanmeldingen zijn 7 genomineerden geselecteerd, waarvan na een 1e interne ronde 3 kandidaten overbleven.

De winnaar ontvangt de Lelyprijs op 8 maart 2018 uit handen van Leen Verbeek, de Commissaris van de Koning en tevens voorzitter van de Flevolandse afdeling van het Cultuurfonds.

Op 20 november 2017 zijn de voordragers van deze 3 genomineerden uitgenodigd om de verdiensten van hun kandidaat nog eens mondeling voor het voetlicht te brengen. Een commissie van Prins Bernhard Cultuurfonds Flevoland bepaalt wie de winnende kandidaat van de Lelyprijs 2018 wordt.

De Lelyprijs wordt sinds 1996 ieder jaar uitgereikt aan een organisatie, persoon of initiatiefgroep uit steeds een andere Flevolandse gemeente. Dit jaar gaat de prijs naar een kandidaat uit de Noordoostpolder, die zich provinciaal of binnen de gemeente heeft onderscheiden met activiteiten op het gebied van cultuur of natuur.

Gesprek laden